مصالح فلزی

مصالح آلومینیوم، وینل، فلزی از جمله از انواع مصالح فلزی مورد استفاده در ساخت شیت پایل‌ها در پایدارسازی گود ها (پایدارسازی گود توسط سازه نگهبان ها، نیلینگ ، انکراژ، میکروپایل ، تاپ‌دان و …) هستند که در ادامه به شرح ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

مصالح آلومینیوم مورد استفاده در ساخت شیت پایل‌ها

سطح مقطع عرضی این نوع از شیت پایل‌ها مانند شیت پایل‌های فلزی مورد استفاده در پایدارسازی گودها (پایدارسازی گود توسط سازه نگهبان ها، نیلینگ، انکراژ، تاپ‌دان و …) می‌باشد، معمولا از آلیاژ 6061 برای ساخت این نوع شیت پایل‌ها استفاده می‌گردد. آلومینیوم به طور 100 درصد قابل بازیافت می‌باشد و در مقابل هوا، آب، دماهای بالا، مواد شیمیایی بسیار مقاوم است ولی نسبت به سایر مصالح گران‌تر می‌باشد.

مصالح وینیل مورد استفاده در ساخت شیت پایل‌ها

وینیل به عنوان سازه‌های پلاستیکی در پایدارسازی گودها (پایدارسازی گود توسط سازه نگهبان ها، نیلینگ، انکراژ، تاپ‌دان و …) نیز معروف می‌باشد که امروزه به طور گسترده‌ای در هنگام مواجهه با بارهای سنگین و کارهای دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وینیل علاوه بر دوام زیادی که دارد، نسبت به سایر مصالح ارزان‌تر می‌باشد و 100 درصد قابل بازیافت نیز می‌باشد.

شیت پایل

مصالح فلزی مورد استفاده در ساخت شیت پایل‌ها

این نوع مصالح از نظر مقاومت بالا و سهولت اجرا بسیار معروف هستند. در مقاطع عرضی مختلفی در دسترس هستند. مشکلاتی از نظر خوردگی دارند که با استفاده از پوشش‌ها قابل حل می‌باشد. ضخامتشان بین 10 تا 13 میلی‌متر می‌باشد و تنش مجاز مصالح فلزی بین 170 تا 210 مگاپاسکال می‌باشد.

فواید مصالح فلزی مورد استفاده در ساخت شیت پایل ها

  1. مقاوم در برابر تنش‌های بالای ناشی از کوبش
  2. وزن نسبتا کم
  3. قابل بازیافت
  4. عمر سرویس طولانی مدت
  5. راحتی در افزایش طول به کمک جوشکاری
  6. مفاصل تمایل کمتری برای تغییرشکل دارند
  7. می‌تواند به عنوان یک دیواره ضد آب مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید: مصالح مورد استفاده در ساخت شیت پایل ها در پایدار سازی گود ها