جهت بالا بردن کیفیت انجام کار در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و دانش روز در زمینه مدیریت زمان و برنامه‌ریزی پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت پی بان با داشتن تمام شرایط فوق آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجرایی برای پروژه‌های ژئوتکنیکی در زمینه پایدارسازی گودها نظیر دیوار میخکوبی می‌باشد. (لیست برخی پروژه های شرکت پی بان)

 

نظارت بر اجرا

نظارت بر عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت، جهت ارزیابی عملکرد دیوار میخکوبی صورت می­گیرد. نماینده کارفرما، پیمانکار، یا ترکیبی از هر دو بسته به روش قرارداد (روش گام به گام یا روش عملکرد)، می­تواند بازرسی ساخت دیوار را بر عهده بگیرد. نظارت بر عملکرد معمولاً توسط نماینده کارفرما انجام می­پذیرد. اگر پروسه بازرسی بخوبی هدایت گردد، نقشی حیاتی در کیفیت بالای دیوار ایفاء می­کند. نظارت بر عملکرد بایستی در اجرای هر دیوار میخکوبی غیر معمول یا بحرانی در نظر گرفته شود.

نمونه ­ای از دیوارهای غیرمعمول یا بحرانی:

دیوارهای بلندتر از 10 متر

دیوارهای ساخته شده برای تعریض جاده زیر پل­ های موجود

و دیوارهای با سربار خارجی بسیار زیاد

همچنین، زمانیکه یک دیوار میخکوبی دائمی برای اولین بار در یک شهر ساخته می­شود. توصیه شده است که نظارت بر عملکرد آن حتماً صورت گیرد.

ابزارسنجی نظارت بر عملکرد برای چنین دیوارهایی بایستی شامل:

انحراف سنج­ ها، نقاط مساحی در بالای دیوار، لودسل­ ها، و گیج ­های کرنشی باشد.

انحراف سنج­ ها و نقاط مساحی برای اندازه­ گیری جابجایی دیوار در طی ساخت و بعد از آن استفاده می­شوند.

بازرسی می­تواند شامل ارزیابی موارد زیر باشد:

  1. تطبیق اجزاء سیستم با دفترچه مشخصات مصالح
  2. تطبیق روش­های ساخت با دفترچه مشخصات اجرایی
  3. تطبیق با دفترچه مشخصات عملکرد کوتاه مدت
  4. نظارت بلند مدت، اگر از نظر قرارداد لازم باشد.

مشاوره و کنترل طرح

هدف از کنترل و بهینه‌سازی طرح به کارگیری بهترین و سازگارترین روش‌ها با توجه به شرایط پروژه و رسیدن به اقتصادی‌ترین و ایمن‌ترین طرح ممکن خاصِ هر پروژه می‌باشد.

در شرکت پی‌بان همواره تلاش اعضای تیم طراحی بر ارائه‌ی طرح‌هایی است که عملکرد مناسب گودپایدارسازی شده و اقتصاد پروژه را تواما در نظر بگیرد.  علاوه بر ایمنی سازه، کاهش هزینه‌های ساخت و پرهیز از هدر رفتن مصالح تضمین گردد.

تمامی طرح‌های ارائه شده منطبق بر آیین‌نامه‌ اداره فدرال راه‌های آمریکا که مبنای طراحی‌های پایدارسازی گودبرداری به روش نیلینگ و انکراژ است، ارائه میشود. همچنین ضوابط ارائه شده در نشریات سازمان نظام مهندسی ایران با توجه به شرایط و محدودیت‌های خاص هر پروژه  کاملا درنظر گرفته میشود. طرح‌ها همگی توسط نیروهای متخصص بازبینی شده و در نهایت طرحی قابل دفاع و بهینه ارائه می‌گردد.